BREGEAL’DEN GAZİ ÜNİVERSİTESİNE PANEL VE PROJE SUNUMU

BREGEAL’DEN GAZİ ÜNİVERSİTESİNE PANEL VE PROJE SUNUMU

30.12.2024 296

“Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm Evreninde Seyahat” Paneli ve “Romandan Tasarıma Yolculuk Proje Sunumları” Okulumuzda ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde Gerçekleştirildi.

Okulumuz öğrencileri bu dönem okudukları Sevgili Arsız Ölüm romanı hakkında hazırladıkları panel ve analoji projesi çalışmalarını Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde akademisyen ve öğrencilere sundular. Panel konuşmacısı öğrencilerimizin konuşma başlıkları:

1. Sevgili Arsız Ölüm Evreninde Kadın Olmak(Berrak Anat-Beren Gül)

2. Hegomonik Erillik ve Toplum(Doruk Aydın)

3. ⁠Sevgili Arsız Ölüm Romanında Erkek Olmak(Tarık Tuna Katmış-Yağız Özarslan

4. ⁠Emek Değer Teorisi(Yağmur Işıl Torun)

5. ⁠Atiye Şaman mıdır? (Tuana Mert-Begüm Sena Karabulut)

6. ⁠Dirmit'ten Hareketle Sanatın İyileştirici Gücü ve Varoluş(Beril Yıldırım-Arya Kutlutürk)

Roman, Edebiyat Biliminin Bir Çok Yöntemiyle Tahlil Edildi.

2024-2025 Eğitim Öğretim yılının ilk döneminde Türk Dili ve edebiyatı zümresi olarak 10. sınıflarımızla ve zümre öğretmenlerimizce yürütülen ders dışı egzersiz faaliyetlerine katılan öğrencilerimizle Latife Tekin'in kendi biyografisinden oluşturduğu bir roman olan Sevgili Arsız Ölüm adlı romanı okundu.  Türk sosyolojisinin ve aile yapısının temel problemlerine meselenin en merkezinden, yani bireyden-çocuktan yaklaşan bir eser olan bu romanda, içinde bulunduğu toplumda sahip çıkılmadığı halde o topluma ait olması beklenen bireylerin, daha bıyıkları kararmadan veya daha aynada yüzünü görmeden evlendirilen gençlerin, emeği sömürülen emekçilerin, hayalleri umutları kimlikleri hatta oyunları yok sayılan çocukların ve şiirleri yırtılan şairlerin kalplerini bizlere açmıştır. Öğrencilerimiz bu romanı derinlemesine tahlil etmek için edebiyat biliminin hemen hemen tüm metin tahlilleri yöntemlerini ki bunlar Marksist yapısalcı, gösterge bilimsel, alımlama estetiğine yönelik,  söylem analizi, psikanalitik gibi çeşitli yöntemlerdir - hepsini kullandılar. 

Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Multidisipliner ve Disiplinler Arası Çalışıldı.

 

Öğrencilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Ayşenur Kılıçer Karaman rehberliğinde  metin tahliline yönelik böylesi bir eleştirel çalışmayı, bu eserin yorumsallığına yönelik getirilen fenomenolojik boyutla hermenötik düşünce eşliğinde gerçekleştirdiler. Bu yöntemleri kullanarak sosyolojiden felsefeye iktisattan tarihe hatta mitolojiye kadar birçok bilim dalını multi disipliner ve disiplinler arası bir çalışma ile eserin çok boyutlu, bütüncül ve üst düzey yorumunu orta koydular. Öğrenicilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerimiz Fazilet Eryılmaz ve Gülşah Oktay’ın katkılarıyla Çalışmalarını da bir panel hazırlayarak önce okumuzda öğretmen ve öğrencilerimize ardından da Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi akademisyenlerine ve öğrencilerine sundular.

“Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm Evreninde Seyahat” Paneli ve “Romandan Tasarıma Yolculuk Proje Sunumları” Okulumuzda ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde Gerçekleştirildi.

Okulumuz öğrencileri bu dönem okudukları Sevgili Arsız Ölüm romanı hakkında hazırladıkları panel ve analoji projesi çalışmalarını Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde akademisyen ve öğrencilere sundular. Panel konuşmacısı öğrencilerimizin konuşma başlıkları:

1. Sevgili Arsız Ölüm Evreninde Kadın Olmak(Berrak Anat-Beren Gül)

2. Hegomonik Erillik ve Toplum(Doruk Aydın)

3. ⁠Sevgili Arsız Ölüm Romanında Erkek Olmak(Tarık Tuna Katmış-Yağız Özarslan

4. ⁠Emek Değer Teorisi(Yağmur Işıl Torun)

5. ⁠Atiye Şaman mıdır? (Tuana Mert-Begüm Sena Karabulut)

6. ⁠Dirmit'ten Hareketle Sanatın İyileştirici Gücü ve Varoluş(Beril Yıldırım-Arya Kutlutürk)

Roman, Edebiyat Biliminin Bir Çok Yöntemiyle Tahlil Edildi.

2024-2025 Eğitim Öğretim yılının ilk döneminde Türk Dili ve edebiyatı zümresi olarak 10. sınıflarımızla ve zümre öğretmenlerimizce yürütülen ders dışı egzersiz faaliyetlerine katılan öğrencilerimizle Latife Tekin'in kendi biyografisinden oluşturduğu bir roman olan Sevgili Arsız Ölüm adlı romanı okundu.  Türk sosyolojisinin ve aile yapısının temel problemlerine meselenin en merkezinden, yani bireyden-çocuktan yaklaşan bir eser olan bu romanda, içinde bulunduğu toplumda sahip çıkılmadığı halde o topluma ait olması beklenen bireylerin, daha bıyıkları kararmadan veya daha aynada yüzünü görmeden evlendirilen gençlerin, emeği sömürülen emekçilerin, hayalleri umutları kimlikleri hatta oyunları yok sayılan çocukların ve şiirleri yırtılan şairlerin kalplerini bizlere açmıştır. Öğrencilerimiz bu romanı derinlemesine tahlil etmek için edebiyat biliminin hemen hemen tüm metin tahlilleri yöntemlerini ki bunlar Marksist yapısalcı, gösterge bilimsel, alımlama estetiğine yönelik,  söylem analizi, psikanalitik gibi çeşitli yöntemlerdir - hepsini kullandılar. 

Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Multidisipliner ve Disiplinler Arası Çalışıldı.

 

Öğrencilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Ayşenur Kılıçer Karaman rehberliğinde  metin tahliline yönelik böylesi bir eleştirel çalışmayı, bu eserin yorumsallığına yönelik getirilen fenomenolojik boyutla hermenötik düşünce eşliğinde gerçekleştirdiler. Bu yöntemleri kullanarak sosyolojiden felsefeye iktisattan tarihe hatta mitolojiye kadar birçok bilim dalını multi disipliner ve disiplinler arası bir çalışma ile eserin çok boyutlu, bütüncül ve üst düzey yorumunu orta koydular. Öğrenicilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerimiz Fazilet Eryılmaz ve Gülşah Oktay’ın katkılarıyla Çalışmalarını da bir panel hazırlayarak önce okumuzda öğretmen ve öğrencilerimize ardından da Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi akademisyenlerine ve öğrencilerine sundular.

30-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-202430-12-2024