Erasmus+ KA210-SCH “MAD MATH” PROJESİ İKİNCİ HAREKETLİLİĞİ TÜRKİYE'DE GERÇEKLEŞMİŞTİR

Erasmus+ KA210-SCH “MAD MATH” PROJESİ İKİNCİ HAREKETLİLİĞİ TÜRKİYE'DE GERÇEKLEŞMİŞTİR

03.10.2023 450

  MAD MATH: More Ecological And Digital Matematics (Daha ekolojik ve dijital matematik) isimli projemiz matematik kaygısı taşıyan, matematiğin eğlenceli yönlerini keşfedemeyen, matematiğin hayatta uygulanabilir yönlerini fark edemeyen, matematik nedenli okul terki yaşayan öğrenci gruplarıdır. Bu öğrencilerde ayrıca 21.yy becerilerinden olan dijital becerilerin geliştirilmesi ,küresel iklim değişikliği ve iklim farkındalığı, su okuryazarlığı becerilerinin de bu esnada gelişmesi ve geliştirilen becerilerin çeşitli yaygınlaştırma yöntemleri ile geniş yararlanıcı kitleler ile buluşturulması hedeflenmektedir. Bu hedefler doğrultusunda 12.06.2023-16.06.2023 tarihleri arasında çeşitli faaliyetler yaparak projenin ilk hareketliliği Portekiz'de başarılı şekilde tamamlanmıştır.     

 

  Projenin ikinci hareketliliği Türkiye de 19.09.2023-21.09.2023 tarihleri arasında gerçekleşmiştir. Bunun için MineCraft Atölye çalışması yapılarak çevre ve iklim değişikliği ile ilgili yeni bir dünya oluşturulmuş ve bu dünyada matematik soruları çözülmüştür.  Anıtkabir, Cumhuriyet Müzesi, Çocuk Meclisi ,Hacı Bayram Veli Cami Camisi ,Kale gezileriyle matematğin kültürel ve tarihi alanlarda incelenmesi yapılmış ve matematik soruları yazılmıştır. Mogan gölünde yapılan oryantring etkinliğinde çevre, doğa, iklim ,geri dönüşüm gibi çevre temalı matematik sorularına her durakta cevap vererek yarışma düzenlenmiş olup öğrencimiz Efe Aydoğdu ‘nun takımı 1. olmuştur. Projede emeği geçen okulumuz matematik öğretmeni  ve proje koordinatörü Sevilay Soydemir Yiğidim'e ve matematik öğretmeni Dr.Nuriye Pınar Tozman’a ve öğrencilerimizden Nur Sena Aktaş, Mirza Karamete, Efe Aydoğdu, Öykü Zeynep Ünal ’a teşekkür ederiz. Proje sürecinde başarılar dileriz.

Daha fazla proje görseli için tıklayınız

03-10-202303-10-202303-10-202303-10-202303-10-202303-10-2023